Krijg een schadevergoeding voor jouw geannuleerde vlucht

Klaar om je claim in te dienen? Dat kan via onze website.  

Werd jouw vlucht geannuleerd? Dan heb je in veel gevallen recht op een schadevergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Dit geldt enkel als er geen sprake is van buitengewone omstandigheden en als de annulering aan bepaalde voorwaarden voldoet.

 

Wanneer heb je recht op een schadevergoeding?

Om recht te hebben op een schadevergoeding voor jouw geannuleerde vlucht, moet jouw vlucht beantwoorden aan een aantal voorwaarden: 

    • Je vloog vanuit een Europese luchthaven
    • of je vloog vanuit een niet-Europese luchthaven naar een Europese bestemming en met een Europese luchtvaartmaatschappij
    • Je werd minder dan twee weken op voorhand geïnformeerd over de annulatie
    • Buitengewone omstandigheden lagen niet aan de basis van de annulatie

 

Op welke compensatie kan je rekenen?

Bij een geannuleerde vlucht kan je een schadevergoeding krijgen van € 250 tot € 600 per persoon, afhankelijk van de afstand van jouw vlucht. Bovendien kan het moment waarop de luchtvaartmaatschappij jou heeft ingelicht over de annulatie het bedrag tot de helft inperken.

Extra kosten voor maaltijden, hotelovernachtingen of luchthaventransfer kunnen bovendien bijkomend gevorderd worden.

 

Hoe kan Happy Flights jou helpen?

Happy Flights is een organisatie gespecialiseerd in de rechten vliegtuigpassagiers. Wij adviseren reizigers op elk moment van hun (vlieg)reis en helpen hen desgewenst bij het claimen van een schadevergoeding. Dat heeft een aantal voordelen:

    • Wij zoeken uit of je recht hebt op een schadevergoeding. Zelf hoef je dus niets uit te pluizen!
    • We nemen alle administratie van je over, zodat je op beide oren kan slapen.
    • Indien nodig verdedigen we jouw dossier voor de rechtbank zonder meerkost.
    • Wij werken nauw samen met advocaten die gespecialiseerd zijn in de EU261/2004.

 

Geen kleine lettertjes, wel transparantie

Bij Happy Flights werken we volgens ‘no cure, no pay’: jij betaalt enkel wanneer we er ook echt in slagen om jouw schadevergoeding te vorderen. Geen schadevergoeding? Geen kosten.

Bij een succesvolle claim:

    • Houden we 25% commissie (incl. BTW) in op jouw verkregen compensatie.
    • Rekenen we een administratieve fee van € 25 per persoon.
    • Ongeacht duur, moeilijkheid en eventuele gerechtelijke procedures.
    • Verzekerd bij één van onze partners? Dan kost onze service jou helemaal niets!

Een voorbeeld: Voor een geannuleerde vlucht van Schiphol naar Denpasar (> 3500 km), houd je een nettobedrag van € 425 per persoon over, na de verrekening van onze dienstverlening

 

Waarom zou ik mijn claim niet zelf indienen?

Iedere passagier met een vluchtvertraging van minstens drie uur heeft het recht om zelf een claim in te dienen. Helaas maken luchtvaartmaatschappijen het passagiers onnodig moeilijk om hun compensatie te verkrijgen. Bij Happy Flights maken we het proces daarom…

    • transparanter
    • gemakkelijker
    • en vooral zorgeloos, zodat jij vooral (opnieuw) van je reis kan genieten.

  

Heb je reeds een claim ingediend bij de luchtvaartmaatschappij en wil je toch met ons samenwerken? Dan vragen we je om de oorspronkelijke claim stop te zetten, zodat we geëngageerd en met volledige toewijding kunnen samenwerken.

Heb je reeds een claim ingediend bij een andere organisatie en wil je liever met ons samenwerken? Dan kijk je best na welke algemene voorwaarden je onderschreven hebt en wat de mogelijkheid is om jouw claim stop te zetten.

 

Nog vragen?

Niet duidelijk of jouw vlucht vertraagd dan wel geannuleerd werd? Geen nood. Vul gerust een claim in voor één van de mogelijkheden. Wij zoeken het daarna voor je uit!

Voor meer informatie over de EU261 en een antwoord op vaak gestelde vragen, kan je terecht op onze FAQ. Nood aan persoonlijk advies? Neem dan rechtstreeks contact met ons op. 

 

Klaar om je claim in te dienen? Dat kan via onze website.